Το bullying είναι ψευτονταηλίκι – Εφημερίδα Ταχυδρόμος Μαγνησίας

  • Post category:Media
  • Reading time:Χρόνος ανάγνωσης 1 λεπ.

Στρατηγική απομυθοποίησης του bullying στα παιδικά μάτια για την καταπολέμησή του

Νέα… μετάφραση για τον όρο bullying, από σχολικό εκφοβισμό σε… ψευτονταηλίκι και ανάδειξη της γελοιότητας του φαινομένου, πρότεινε για την καταπολέμηση του σύγχρονου κοινωνικού φαινομένου που λαμβάνει διαστάσεις και στα σχολεία της Μαγνησίας, ο ψυχίατρος, ψυχαναλυτής και συγγραφέας, Νίκος Σιδέρης, στο πλαίσιο εσπερίδας για το bullying, που πραγματοποίησαν, στο αμφιθέατρο Κορδάτος, το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και οι σχολικοί σύμβουλοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Μαγνησίας.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σύμφωνα με τον κ. Σιδέρη, το bullying αποκτά διαστάσεις μέσα στα σχολεία, αν και η πλειοψηφία των περιστατικών δεν αναφέρονται ή αναφέρονται και αποσιωπούνται προκειμένου να μην υπάρχει στιγματισμός. Ο ίδιος επεσήμανε ότι το φαινόμενο επεκτείνεται σε ολοένα και μικρότερες ηλικίες, ακόμη και στο νηπιαγωγείο.

Εξήγησε ότι δεν πρόκειται για έναν τσακωμό μεταξύ παιδιών αλλά γιασυστηματικό ψυχολογικό πόλεμο που ασκείται από πιο δυνατούς σε πιο αδύναμους. «Bullying είναι η ασύμμετρη βία, η βία δηλαδή που ασκείται από κάποιον πιο δυνατό σε κάποιον πιο αδύναμο. Είναι η απόλαυση του κακού που προξενεί κάποιος και έχει συστηματικότητα, διάρκεια και σκηνικά χαρακτηριστικά», ανέφερε ο κ. Σιδέρης, αποδίδοντας τη διόγκωση του φαινομένου στον καταναλωτικό ναρκισσισμό αλλά και στη συμπεριφορά των ίδιων των γονιών που θέλουν τα παιδιά τους να καταφέρουν πολλά περισσότερα απ’ ό,τι οι ίδιοι. Σημείωσε ότι παρά τις διαστάσεις που λαμβάνει ως κοινωνικό φαινόμενο, στην Ελλάδα δεν γίνονται παρά αποσπασματικές παρεμβάσεις.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι το bullying νικιέται, κάτι που αναγράφει και στο βιβλίο που εξέδωσε. Πώς; «Το bullying αναπαράγει ένα μύθο. Αν όμως το χαρακτηρίσουμε ως ψευτονταηλίκι, η φαντασιακή αίγλη τσακίζεται. Επίσης πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένη στρατηγική απέναντι στα παιδιά: αντί να παρουσιάζεται ως πράξη κακή και άδικη, να παρουσιάζεται ως γελοία πράξη. Κάθε παιδί τρέμει μήπως γελοιοποιηθεί», ανέφερε συμπυκνώνοντας το νόημα του βιβλίου που συνέγραψε μαζί με τους Δήμητρα Γιαννακοπούλου και Παύλη Χαραμή «Bullying και όμως νικιέται».

 

Εικογράφηση από το 13ο Δ.Σ. Βόλου

Στο βιβλίο όπου αναλύεται μια νέα στρατηγική για την αντιμετώπιση του bullying, υπάρχει η… πινελιά Βολιωτών μαθητών.

Ο κ. Σιδέρης, ζήτησε τη συνδρομή της δασκάλας του 13ου δημοτικού σχολείου Βόλου, Λίας Καλαβρέτα, η οποία ζήτησε από τους μαθητές του σχολείου, να κάνουν τις δικές τους ζωγραφιές για το bullying. Μαθητές της γ’ και ε’ τάξης του σχολείου, ζωγράφισαν πώς αντιλαμβάνονται το bullying και οι ζωγραφιές τους περιλαμβάνονται στο βιβλίο του κ. Σιδέρη.


 

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Ταχυδρόμος της Μαγνησίας (2 Απριλίου 2016)